2012-02-12

Eftersom jag vilat fre & lör så hann jag bli lite slapp och gruvade mig för att fara och träna. Men fy fan vad skönt det är! Har just kommit hem från 1,5 timma på Nova.

Började med 50min på crosstrainern och brände 500 kalorier. När jag kom till själva styrkeavdelningen var det bara jag och en till där. Det var riktigt skönt! Passade på att pröva lite nya maskiner jag aldrig prövat tidigare så imorgon kommer jag nog ha träningsvärk lite varstans.

När jag spelade fotboll körde vi ofta plankan. Då tyckte jag att det var kul & vi tävlade ofta om vem som orkade stå längst. Nu hatar jag den och har helt lagt den åt sidan. Tills idag. Har läst på olika träningsbloggar och många rekommenderar plankan för att få platt mage. Därför prövade jag idag och den är jobbig men gud så effektiv. Det är en ny favorit! Tycker att vanliga sit-ups är väldigt tråkiga och man får göra många innan det verkligen bränner i magen.

Har även påbörjar ett annat projekt. Att bli vig. Nej inte vigare utan vig. Är stel som ett kylskåp. Har egentligen noll kundskap om vad som är bäst men kör på enkel stretch när jag är på gymet. Jag ser redan resultat!

Jag vet inte vad det är som gör det så roligt att träna nu jämfört med tidigare när jag hade gymkort. Men jag är verkligen glad att jag började. Måste mäta och väga mig så man vet om det blir någon skillnad.




Riktigt nöjd över denna helg.
Fredag: Umgicks med mina vänner, var hos Tobbe, Bowlingen & en stund på B4
Lördag: Jobb 13,5h
Söndag: Jobb 8h, träning 1,5h

Mycket bättre än att bara ligga hemma i soffan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0