Hudvård.

Satt just & läste om hudvård på en blogg så jag kom & tänka på min egen. Var ju till Hermelinen för ett tag sen där jag fick en kräm jag skulle smörja varje kväll. Efter nästan 2 månader blev jag less för jag kände inte att det hade blivit någon skillnad. Så jag ringde dit & ville ha en ny tid. Jag laddade upp med 1000 frågor och problemet var hur jag tvättar min hy. Jag har alltid hört att vatten & mild tvål är det bästa. Förutom om man frågar dem som säljer produkter för hyn.  Men inte tänkte jag att det verkligen skulle funka. Inte på mig som har haft så mycket problem med min hy. Har haft Hudverkets Md formulation cleanser i säkert mer än ett år. Hon sa även att jag inte skulle smörja in ansiktet. En fråga som direkt poppade upp vad " Men man blir ju jättetorr av att tvätta ansiktet med tvål?" Fick rådet att bara använda tvål då jag tvättar bort smink & om det skulle bli torrt kan jag köpa babyolja eller en annan som jag inte kommer ihåg namnet på. När jag gick därifrån var jag lite besviken. Hade ju väntat mig värsta lösningen. Frågade angående att ta bort ärr men enligt henne har jag inga utan det bara är pormaskar som är inflammerade. Att allt de röda kommer försvinna när infektionen ger med sig.  Om jag tror på det vet jag faktiskt inte än. Tycker de ser ut som små ärr. Nu mår iallafall min hud näst intill superbra. Förut fick jag nya finnar varje dag. Åt jag chips osv fick jag typ 6-10st dagen efter. Nu får jag typ 1 i veckan. Dock är ju de röda kvar men huden är ändå slät. Alla gupp har försvunnit. Slutade med krämen de gav mig redan innan jag började med vatten & tvål. Nu är det ju sommar så solen har ju gjort sitt. Får hoppas att den inte har för stor påverkan så det blir sämre till vintern. Men till er som har haft dålig hy rekommenderar jag att iallafall pröva att sluta med alla krämer osv. För det kan funka på dig med. Jag har inte ens en rutin mer, förut var det tvätttade & smorde varje morgon & kväll med tusen grejer. Nu sköljer jag bara ansiktet med lite vatten & när jag har smink duschcreme i duschen eller tvål. Det är heller inte så noga med 2 ggr per dag, jag känner efter & tvättar om jag känner mig flottig/smutsig.



OBS! Inte jag på bilden.


Kommentarer
Sandra

Oliva cleansing mousse är ett hett tips, mild, jätte skön och håller min hud i skick. Jag använder den när jag tvättar bort sminket på kvällen, den är väldigt bra till sådant. Hade tidigare problem med huden och har testat det mesta men nu har jag det inte alls, varken på vinter eller sommar. Finns på apoteket för 69 kr eller något?

2011-07-12 @ 17:33:57
URL: http://sandravikstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0