Ricinolja

Nu är det inte länge kvar tills visningen. Hoppas ni köpt biljetter & kommer! Ni går ju ut gratis på hotel valhall efteråt!!
Idag har vi haft möte & planerat lite av de sista till visningen. Är sjukt taggad men samtidigt lite orolig att något ska gå fel! imorgon ska jag färga in några modeller samt testa frisyrer.

Jag har ju som många andra prövat ricinoljan. Dock har jag varit väldigt lat och inte gjort det 3ggr i veckan som är rekommenderat men tänkte försöka göra det denna vecka. Jag har sett att många klagat på att den är svår att få ur så tipsade i en annan blogg, som sedan spred sig men tänkte ändå att jag skulle skriva lite om hur jag gör.
Först gör jag en mittbena. Sen häller jag ut lite olja efter benan & gnuggar ut den så det kommer överallt.
Efter det delar jag upp en ny bena på sidan om & häller & gnuggar ut det åså fortsätter jag så tills jag gått igenom hela håret. Tycker personligen att det är mycket lättare än att bara ta på händerna å gnugga överallt. Sen drar jag ut det till längderna & topparna.
Sätter håret i en snodd så det inte ska kladda överallt åså har jag i det i minst en halvtimma. Efter det går jag i duschen & sätter i balsam INNAN jag sköljt håret & gnuggar ut det överallt, man känner direkt att det blir mindre kletigt. Sköljer ur det & sätter balsam igen, sköljer ur & om det mesta farit bort då så kör jag en omgång med schampo & sen balsam i längderna, eventuellt i botten beroende på hur det känns. Det gäller att hitta sitt egna sätt, beroende på vilket hår man har och hur mycket olja man sätter. Men ett tips är att ha mer balsam än schampo. Schampo torkar ju ut håret om du använder för mycket.
image description


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0