Auktsjaur.

Kom hem från stugan redan igår eftermiddag, men har inte orkat knalla mig in här för att skriva. Men nu tänkte jag ta mig lite tid för eran skull och summera helgen.

Åkte direkt efter praktiken i luleå på onsdag vid 6 tiden. Tar mellan 2 och 3 timmar att köra dit från kalix beroende på vilken hastighet man kör. Så vi var framme kring 8 tiden. Jag var rejält slut efter 1,5 veckas praktik så jag slocknade nästan direkt. På Torsdagsmorgonen steg vi upp tidigt & for och hämtade skotern som Ricke hyrt. Självklart for vi även och provkörde en sväng. Tyvärr var vädret inte på topp. Resten av dagen tog vi det mest lugnt & spelade sims och mös på. Var även "stor"middag som hans mormor & morfar bjöd på. Där var även hans morbror + kusiner.

Fredag: Startade även denna dag tidigt med lite skoterkörning. Och forsatte med ännu mer. Vi körde ett gäng till arvidsjaur längs leden. Valde att åka eftersom jag ej tagit skoterkort & det var en bra bit dit. Jag var inte alls i form så kände att jag inte hade orken. Vi stanna för att käka och körde sedan tillbaka. Dock utforskade vi lite väl mycket så det slutade med att i princip alla fastnade mer eller mindre allt eftersom runtomkting en sjö. Var väldigt vattnigt eftersom det absolut inte varit kallt. Men hem tog vi oss och skönt var det. Kände mig väldigt hängig och hade ont i magen som tusan. Innan jag somnade den natten var jag hundra på att jag skulle vara febrig nästa dag. Men icket! Så glad jag blev.

Lördag: Den roligaste dagen enligt mig. Då var jag och Ricke själva och körde rätt mycket för oss själva hit & dit. Pimplade även en sväng och det var första dagen med sol. Det stekte väldigt rejält mot eftermiddagen. Vi avslutade den dagen med grillning i solen med alla de andra. Supermysigt!

Söndag: Vi hade planerat redan dagen innan att åka då istället för måndag. Så vi passade på att köra en sista sväng innan vi grillade till lunch för att sedan börja rulla mot kalix. Väl hemma var vi redigt slut så resterande av dagen spenaderade vi i sängen.

Måndag: Idag har vi heller inte gjort ett skit. Har sminkat mig idag och det har jag inte gjort sen i onsdags. Känns märkligt konstigt och ovant.. Och som toppen på detta berg så har jag beställt från elf idag. 4 mineral foundations ett läppstift och en pensel till att applicera ögonskugga med. För er som inte vet har dom superbilligt smink. En foundation gick idag på 30kr. Dock är de väldigt små. Men köper man många så kommer man endå långt ifrån det pris som en äkta i.d foundation skulle ha kostat.. Det återstår nu endast bara att se om de duger till något.. Spännande!

Till sist lägger jag upp lite bilder från helgen. Dock inte mycket sevärt!



Min älsklingsgubbe! Inte lätt att få denne knöl på bild inte...



En nyfiken vovve, första gången hon fått vara med att pimpla ju! Intressant.



Ricke Pickes mami vid grillningen!



Lyckades fånga Rickes morbror då han dök i snödrivan för att inte krascha sina ärade juveler.
Detta är dock lite tidigt än. Men bara någon sekund efter denna bild är tagen ligger han i snön och det första han säger är " jag räddade iaf ölen". Tur det va!


En mer stillsam bild på honom och hans kvinna.



Världens sötaste vovvis! Hon har trivts jättebra under hela helgen då hon gått vara ute hela dagarna samt lekt med Morbrons pudel. En gulig grej hon agjort i princip varje gång någon åker iväg med skotern springer hon allt hon kan efter och skäller i protest om att vi ska sluta upp med det där.

Det var allt för mig... hejhej




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0