Tisdag

Jag sitter hemma, känner hur det kryper i hela kroppen.
Läste just ett inlägg om löss på aftonbladet.
Det är helt sjukt hur bara tanken av löss kan göra så att det känns som att det kliar över hela kroppen.

Under 2000-talet har antalet huvudlöss ökat anmärkningsvärt och det är ingen mesig liten lus vi har att göra med. De kallas ibland för superlöss och är resistenta mot den vanligaste av våra lusmediciner.

Insektsgiftet malathion, som bland annat finns i lusmedlet Prioderm, biter inte längre på lössen i Sverige. 

 

Snacka om att man blir lite orolig, speciellt eftersom att det tydligen går luss på våran skola.

Man känner ju verkligen lusten att gå tillbaka dit nu.

Men det skulle väl endå vara rätt mysigt med några extra kompisar i sängen, right?

Nä gud nej.

Får hoppas att dom kommer på något bättre medel för att bota dess små kryp.

 

Men nu till gårdagen. Jag hade ett skäl till varför jag inte skrivit.

Pluggade någon timma, Efter det kom empan över och såg film med mig. 

Blev inte den jag skrivit, Utan vi såg ( 27 Dresses )

 

Utvärdering av den : Lite småseg i början, Annars så var den bra. Dock ingen höjdare man skulle se om igen. Den var nästan lite lätt att " läsa av " Alltså förstå vad som skulle hända.

+ att Empi hade tydligen sett den, ( vilket inte är första gången när jag bjuder över henne för att se film )

Så hon kom med några kommentarer då och då om vad som händer sen, gjorde dock absolut inget. Men alltid roligare att se något som ingen av oss sett! ha.

 

Ja men sen då, vad gjorde vigi då?

Nå jag satt nog bara och ruttnade.

Men så plötsligt kände jag ett sånt enormt sug efter Anton.

Det bara svepte förbi och som tur var så lyckades jag hålla kvar det.

Så snabbt ringde jag till pappa och bad han komma och köra mig.

Han var här på säkert 1min. Så jag skyndade mig att packa ihop mina saker, sa åt mamma att jag skulle fara haha! och så drog jag mot Baskeri.

 

När jag kom dit så hållde dom på med Antons träningsgrej, typ någon slags stegräknare som kollar hur långt man gått å hur mkt man förbränt å såndär skit!!!

vi gick ut och gå en kvällprommis med Nova och Vera runt byn. Sjukt mysigt. Dock lite kallt.

När vi kom hem drack/åt vi lite varm nyponsoppa! Suuuupergott.

Sen blev det dusch, tv och sova.

Det var en helt klart godkänd kväll. 

 

Nu ska jag fotsätta med pluggandet till so provet. Inte allt för roligt.

På fredag  gäller det! blä

 

 

 



Kommentarer
emmelie

Haha, förlåt att jag kommentera då och då, filmen alltså! ;)



Lite fresch jag är där i bakrunden ;)

2009-02-17 @ 18:59:31
URL: http://emmelieeemorin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0