Dundret

Igår kom jag och Anton hem från dundret. 20:00 stannade bussen på kalix busstation.
Ska väl berätta lite om dagarna där uppe.

Lördag: Efter många om och men så brummade vi iväg mot gällivare. Resan tog väl kring 3 timmar.
Väl framme tog vi det lugnt, åt god mat, duschade och spelade lite spel. En promenad hann vi även med.
Rätt tidigt kväll.

Söndag: Klev upp kring 8. Åt och gjorde oss klara. kring 10:00 drog vi mot backarna. Var en hel del nervös eftersom jag ej stått på slalom skidor på flera år. Men det gick bra och efter bara 3 åk vågade jag mig upp till toppen. Blev en hel del åk. oboy med marshmallows(?) mackor och sol. När vi sedan for tillbaka just före 16:00. Gjorde de spaghetti och köttfärssås. Sedan duschade jag Anton,Susanne & Carina. Sedan kom hela familjen Palmqvist över på efterrät. Cocktail frukt med glass. Mumma!
"männen" förutom Anton. Drog iväg och bastade. Medans spelade jag Anton Emelie Susanne och Carina Spel.


När de kom tillbaka var klockan kring kvart i 10. Jag och Anton gick på toaletten för att sedan hoppa i säng. Och när Antons mamma ber oss komma med henne på toaletten så avböjer vi. Och Anton skrämmer upp henne.
" När du kommer in där så kmr det vara alldelens mörkt, och så kmr det stå någon där bakom mörkret osv"
Det sista hon sa innan hon gick ut var " ja nog kmr du få ångra dig om det nu är någon där "
Några minuter senare kommer hon in och ser alldelens chockad ut. Berättar att det var en Man i duschrummet inne på damernas iklädd "Tjej outfit". vi var lite tröga, men bara några sekunder efter kmr antons pappa och säger att han hade hela paketet framme.

Anton hoppar upp från sängen och går ut, Carina med. och själv sitter jag där i husvagnen. Jag var ju tvungen att gå upp och ut jag med. Där jag får en förklaring om vad som händer.

Carina hade alltså varit på väg på toaletten. Men hon hade hört att det lät från duscharna. Men det var alldelens kolsvart där. ( Det var typ "bås" man hade var sitt ) Och såklart blir hon misstänksam. Så hon går till Patrik & Örjaan som är i samma hus där man diskar. Hon får med sig Örjan och dom går in där och ropar och frågar om det är nogon där? Men inget svar. Så de börjar gå längs duschbåsen. När de passerat andra båset så ser de en av dörrarna längre fram sakta dras igen. Då ropar Örjan och frågar om den ens får vara där? men inget svar. Och när han säger att om han ska ringa polisen., Så rasslar det till och så kommer det ut en gubbe i ca 50års åldern. iklädd: korsett, mörkt lockigt hår ( peruk) Klackiskor, samt strumpbxor. Han håller även på att ta på sig en kjol när han kommer fram.  Örjan & Carina blev ju alldelens chockade. Och Frågar vad fan han gör där. Men mannen säger inget. Han tar upp en påse från en sopsäck som används som sopkorg i omklädningsrummet och går ut. Patrik, Carina & Örjan går då efter honom och han passerar husvagnarna. Carina  & örjan stannar vid deras husvagn men Patrik går runt fårn Andra hållet & hoppas möta MAnnen. Men icket. När han kommer runt så ser han Mannan sittandes mellan två bilar & gör något. Sedan när Patrik gått tillbaka till husvagnen så står de kvar och pratar. Och det dröjer inte länge tills Mannen kommer gåendes förbi dom och fortsätter tills vi ej ser honom mer. Samtidigt kommer den en röd liten bil upp till toaletterna och far iväg nästan direkt. Vi vet ej om hon försvann i bilen eller om han gått iväg. För 2 sekunder etfer att vi tappat honom i sikte så Kommer polisen. Snacka om otur. Egentligen var det ju ingen big deal?

Men VAFAN gjorde han inne i en dusch i tjejernas omklädningsrum?
och VARFÖR hade han gömt sina saker i sopsäcken?
ÄR han en transa eller bara en sjuk jävla människa?

Tror ni att vi var rädda när vi skulle gå på toaletten sen?
Vi tvingade både Anton & Patrik att följa oss.

Och nu i efterhand börjar jag tro att han var där inne när jag & Anton var på toaletten.
För jag tyckte att det luktade konstigt där inne. Lite rök. Men vem vet?

Efter denna händelse tänker jag ej gå på toa ensammen mer. inte på Allmänna toaletter/ på campingplatser.
Jag är till och med ännu mer rädd för mörkret nu. Man vet ju aldrig vad han hade tänkt göra.

Fy, jag ryser som bara den när jag skriver detta. USch!

Men nu ska jag dra vidare mot Katta. Jag hon och Amanda ska umgås ikv ;)
Skönt att slippa sitta ensamen.

Vi hörs.
PUSS

Kanske kmr bilder från Dundret i helgen.


Kommentarer
EmmaSchäufele

Usch! fy fan vad hemskt;s

2009-04-09 @ 13:35:02
URL: http://emmaschaufele.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0