What about them?

Vad är det för fel på söndagar. Stackars dom! 
Alla klagar på hur tråkiga söndagar är. Men jag förstår inte egentligen. Det är ju som en vanlig skoldag fast du är ledig.
Alltså mycket skönare än skoldagar!
Senså är ju söndagar vad du gör dom till. Jag tror det är något som ni intalar er själva. " Idag är det söndag, en tråkig dag" Och då blir det en tråkig dag. Jag brukar ha söndag som en städar dag ( när jag inte måste göra annat/ är hos anton) .
 Det är skönt!
För vilken dag passar bättre än söndagar? Det finns ingen. För på veckan har man alltid något med skolan att göra. Eller så är man för trött när man kommer hem. Slappar framför tvn eller tofflar.
Fredagar & Lördagar, det är ju då man hittar på något man ej hinner med när det är skola!
Så SÖNDAG is the shit!
Visst, ni kanske inte städar så ofta, men ni behöver ju inte göra det varje, men nästan.
Så erat rum/hus inte blir som ett bombnedslag fullt med dammråttor.

Ett annat förslag är ju att träna. Far på gymmet, simma eller vad ni nu gör.
Eller varför inte gå en sjukt härlig långpromenad? 
Tänk vad härligt att gå ut i friska luften och komma hem lagomt till en god middag med ljus och mys.
Eller bara krypa ner under en filt och se en film eller tv.
Man kan ju oxå passa på att göra saker man planerat att göra i veckan.
T.e.x börja plugga till detdär provet som är på fredag.
Eller skriva dendär uppsatsen som ska lämnas in ( som du tänkt göra klar på skoltid)
Då få du ju tid över till annat under den tiden. 
Det finns så mycket du kan fylla ut tiden med.
Planera en god middag som du lagar åt familjen, pojkvännen.
Eller varför inte bjuda hem svärföräldrarna? eller mormor & morfar / Farmor & Farfar.
Tror dom skulle uppskatta det väldigt mycket.

Nu har jag iallafall gett er några tips, ta vara på dom om ni vill. Eller så kan ni ju fortsätta sitta och slöa och vänta på att tråkigheten som aldrig går över ska sluta.

Har ni några egna tips om vad man kan göra på söndagar? Skriv gärna. Jag kan behöva fylla på mina aktiviteter.
Funkar även med tips om annat, Eller varför inte fråga någonting ni undrar över! D är bara att skriva.

Ha d bra ! Sov gott /V*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0