Nytt år, nya löften att bryta.

Får väl börja med att säga tjena. var inte en dag för tidigt kan man väl säga. vilken lyckad öppningsfras.. Igår kväll fick jag ett samtal av min mentor.. jag tänkte ju såklart att va f*n vill hon mig denhär tiden? Ja hon frågade mig om jag ville komma med på någon slags kurs, där man får lära sig uti dom så kallade "macbook"s. Och att man fick låna hem dom i 45? dagar , ungefär. Jag måste erkänna att jag inte fattade ett skit av vad hon sa så jag svarade bara ja ja ja på allt som kom från hennes mun.. svarade t.o.m ja när hon frågade om jag var hemma.. vilket jag absolut inte var. 

Har iallafall varit på dendär kursen idag, vilket var behövligt. Dom är 10 ggr svårare än en vanlig bärbar dator med windows systemet. Så där har man suttit framför datorn hela dagen lång och lärt sig olika ting.
Gick själv på stan på lunchen och käkade en tunnbrödrulle, smaskens! 

Så idag kan jag konstatera att jag har lärt mig en hel del. Dom här datorerna är fyllda med påhittiga funktioner som passar allt och alla, Massvis med smarta och roliga funktioner. Ska lägga in en bild sedan jag tagit med ett program som kallas " photo booth " man kan ta bilder med hjälp av webbcameran som finns på skärmen, och sedan redigera på massor av olika sätt. olika effekter osv. Det kan även jyra på med ansikten som dom flesta har i sin telefon så man ser ut som jag vet inte var i ansiktena, ni vet vilket jag menar. 

Här får ni några smakprov.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0